NORVEŠKA, JULIJ 2024

Kar nekaj let je bila poletna Norveška na potovalnem seznamu. V februarju, ko smo začeli iskati letalske karte in brskati za najugodnejšim najemom avtomobila na severu, so se počasi začele želje uresničevati. Ekipa štirih je bila že vnaprej sestavljena, ostalo nam je le še, da počakamo dan odhoda.

6. julija se zapeljemo do Zagreba od koder naslednji dan poletimo do Göteborga, kjer pristanemo dovolj zgodaj, da je še cel dan pred nami. No, dan je tako ali tako v poletnih mesecih podaljšan tam gor na severu.


Göteborg -Ål

7.7.2024

Na letališču prevzamemo Cupro, jo nabudlamo s prtljago, nato pa na cesto v smeri Osla. Preden prečkamo mejo med Švedsko in Norveško, se v Nordbyju ustavimo še v šoping centru, kjer se oskrbimo z živili, plinskimi bombicami in ostalim, kar potrebujemo za pot. Oslo le prevozimo in nadaljujemo proti severozahodu do območja Gardnos, kjer je urejen park z info tablami, saj je znanstveno dokazano, da je na to območje pred približno 600 milijoni let padel meteorit s premerom okrog 300 metrov. Krater ima premer 5 km, v njegovem središču pa je osrednja vzpetina. Ne vem sicer, ali smo bili prav na tej ali ne. Niti si ne moreš takoj predstavljati, da si v kraterju, lahko pa se dodobra naješ debelih in okusnih borovnic, tako kot smo se jih mi, obenem pa smo si še lepo pretegnili noge. Preden prvič postavimo šotore v Ål Campingu ob reki Oppsjø, se ustavimo še v Torpu, kjer si od zunaj ogledamo leseno cerkev (leto 1192), ki je obenem najstarejša zgradba na območju Hallingdala. Ko se ji približaš, še vedno zadiši po lesu.

Gardnos, med pašo

Gardnos, info center

Gardnos

Torpo stavkirke

Hišica ob cerkvici, kjer so se včasih greli

Torpo, nova in stara cerkev. Novejša iz leta 1880

Torp – Jotunheimen

8.7.2024

Po daljšem prebujanju v še rahlo deževno jutro sledi sušenje opreme ob prvih sončnih žarkih in planiranje poti. Glede na vremensko napoved kaj hitro pade odločitev, da preskočimo jugozahodni del Norveške in žrtvujemo čas, ki ga potrebujemo za vožnjo višje proti severu in nazaj.  Odločitev je padla. Gremo proti Lofotom.

A počasi in brez hitenja. Po zajtrku se zapeljemo do izhodišča proti slapovom Hivju (Hivjufossen). Pot se vije skozi brezov gozd vse do platoja Hivjudalen, od koder se voda v mogočnih slapovih zliva v dolino. Uživamo na soncu, v samoti in zavetju hišice ob reki Hivju.

Po povratku na parkirišče si privoščimo malico, nato pa naprej proti vasi Hol, kjer si ogledamo še eno leseno cerkvico iz 13. stoletja, nato pa obiščemo še lokalno sirarno, kjer se oskrbimo z odličnim sirom.

Po dobrih 200 kilometrih vožnje skozi slikovito pokrajino pozno zvečer prispemo v Fjellvegen, v nacionalnem parku Jotunheimen, kjer v deževnem večeru najdemo še prosto hišico v kampu Randsverk. Da tja je bilo seveda kup postankov za fotkanje, saj te pokrajina ne pusti ravnodušnega, še posebej, ko se vozimo po panoramski cesti proti nacionalnemu parku Jotunheimen. Še preden pa smo našli prenočišče, smo ugotovili, da bo potrebno večkrat pogledati na uro, saj čukasto gledamo na recepciji obcestnega kampa, ki je zaprta sredi belega dne. No ja, ura je bila 22:40.

Na robu slapa Hivju (Hivjufossen)

Hivjudalen

Čez mehak močvirnat svet

Hivjudalen

Počitek

Pogled na planoto Hivjudalen

Hivjudalen, Hivjuvatnet

Ekipa

Nazaj proti izhodišču

Hivjufossen

Hivjufossen

Hivjufossen

Skozi cvetoč brezov gozd

Cerkev iz 13. stoletja v vasi Hol

Prelaz Llogara

Bitbua, kiosk z domačo hrano, na žalost smo bili prepozni

Jezero Vinstre

Bitihorn

Panoramska cesta med Valdresflye in Gjendesheimom

Nacionalni park Jotunheimen, vzpon na Veslfjellet, Vågå, Dombås

9.7.2024

Po dokaj hladni in deževni noči se v kampu zbudimo v lepo jutro. Po zajtrku v idilično urejeni kuhinji v kampu se zapeljemo do parkirišča Gjendesheim, od koder nas avtobus odpelje do pristanišča, kjer se lahko usedeš na trajekt in zapelješ po jezeru Gjende. Mi uberemo urejeno pot navkreber, na razgledni vrh Veslfjellet 1743 m nad morjem od koder uživamo v razgledih na vse strani gorskega masiva Jotunheimen, ki je ponoči na novo pobeljen. Kljub precej popularni poti na goro, se pohodniki porazgubijo po širnih prostranstvih. Vzpon na Veslfjellet je namreč del trase Besseggen, ene najbolj znanih pohodniških poti na Norveškem.

Po sestopu se zapeljemo v mestece Vågå, kjer se oskrbimo v lokalni trgovini, si ogledamo lokalno leseno cerkvico iz 17. stoletja s pripadajočim pokopališčem, kjer občudujem nagrobnike, ki kljubujejo zobu časa.

Hitro malico si privoščimo ob idiličnem jezeru Sjodal, dan pa zaključimo v kampu Toftemo tourist station, pred mestom Dombås.

Jezero Gjende

Bitihorn v daljavi in prevožena cesta prejšnjega dne

Jezera Gjende in Nedre Leirungen pod nami

Razgledi na nacionalni park Jotunheimen

Sej gre človeku kar na smeh

Ponoči zasnežen Besshøe

Razgled z vrha Vesslfjeleta (1743 m)

Razgled z vrha Vesslfjeleta (1743 m)

Jezero Bessvatnet

Eno samo veselje

Jezero Bessvatnet in zasnežen Bessfjellet

Glej in se čudi. Jezero Gjende

Vågå, župnijska cerkev iz leta 1627

Vågå, pokopališče

Hell, Sandvik

10.7.2024

Tretji dan našega potepanja nas je čakala daljša etapa, saj smo prevozili dobrih 700 kilometrov v smeri Lofotov. Želeli smo si pač Norveško videti v najlepši možni luči glede na vse vremenske napovedi. Na srečo je pokrajina slikovita tudi v slabem vremenu, tako vožnja nikakor ni bila dolgočasna, sploh pa ne v tako izbrani družbi. Pot nas je vodila skozi Trondheim, ki sem ga marca že obiskal. Sicer le skozi okno letala, ki nas takrat zaradi slabega vremena v Tromsu ni odložilo na končni destinaciji.

Prvi postanek naredimo pri že ikonični železniški postaji v mestecu Hell (Hell Station). Zanimivo, da se cel svet na železniški postaji ustavi zaradi njenega imena, ki pa ima v norveščini čisto drugačen pomen. Hell v prevodu iz norveščine pomeni srečo ali upanje. No, mi smo upali predvsem na lepo vreme.

Na poti zamenjamo tudi regije. Iz Innlandeta, na poti proti severu preidemo v regijo Trøndelag. Pred počitkom v kampu Sandvik Camping og Gjestegård, kjer spimo v ogromni leseni jurti ob odprtem ognju, se ustavimo še v bližini mesteca Trofors ob reki Vefsna, kjer opazujemo losose, ki se borijo z brzicami.

Hell

Hell. Slika sama zase pove vse 😉

Brzice na reki Vefsna

The Arctic Circle Centre, Bognes, Lofoti .

11.7.2024

Tudi četrti dan nam kilometri kar bežijo pod kolesi, saj se nam mudi doseči Lofote, s tem pa po vremenskih napovedih tudi lepše vreme. Pot nas vodi čez gorovje Saltfjellet, kjer tudi vstopimo v polarni krog. Meja, speljana skozi center za obiskovalce oziroma trgovino, ponazarja zemljepisno širino, kjer se polarni krog prične, sicer pa se magnetni severni pol premakne proti severu vsako leto za približno 14 metrov. Še pred tem zamenjamo regijo. Nordland seže vse do Lofotov.

Trajektna linija med Bognesom in Lødingen nam prihrani kar nekaj kilometrov vožnje, tako da ob še spodobni uri po skupnih 500 kiloometrih  dosežemo Sildpollnes Sjøcamp v bližini mesta Svolvær, kjer si privoščimo sobo s kuhinjo. Po večerji sledi še meditacija na obali pod cerkvico in planiranje naslednjih dni.

Na trajektu med Bognesom in Lødingen

Na trajektu med Bognesom in Lødingen

Proti Lødingenu

Čez fjord Austnes

Prvi večer na Lofotih v Sildpollnesu

Sildpollnes ob fjordu Austnes

Cerkev v Sildpollnesu

Lilandstinden, špička, ki gleda iz megle

Fløya, Henningsvær, Kallestranda

12.7.2024

Po dveh vremensko bolj kislih dnevih, se nam končno pokaže tudi modro nebo, s tem pa tudi lepa priložnost, da pretegnemo noge. Podamo se na razgledno sedlo med gorama Fløya in Blåtinden nad mestom . Na drugi strani sedla je med skalno razpoko zagozdena velika skala, ki je sicer precej popularna za takšne in drugačne fotografije, saj je globoko zadaj za sedlom, v lepem vremenu razgled na čudovito pokrajino in morje . Mi smo, seveda, ujeli unikatno vreme, saj smo nekaj megle le prinesli s sabo.

Po dopoldanskem pohodu se sprehodimo še skozi ribiško mestece Henningsvær. Sicer smo si imeli ta dan namen ogledati še vikinški muzej v bližini Borga, a smo bili žal prepozni (kljub belemu dnevu).

Tabor si postavimo na travniku za plažo Kalle (Kallestranda), kjer nas čaka že pripravljeno kurišče, kamor postavimo še žar z ogljem, nad žerjavico pa zadišijo okusni kosi lososa. Dan se lahko konča.

Še nekaj o kampiranju: na tej plaži sta že pred leti kampirala Mato in Marko med svojimi plezalskimi podvigi tam na severu, saj se free-camp spot nahaja v bližini plezališč. Spot je opremljen s parkiriščem, streljaj od travnika, kjer je prostor za šotore. V bližini je še wc in tuš kabina, ki se ponašata z zavidljivo urejenostjo in čistočo. Uporaba sanitarij je plačljiva s kreditno kartico (manj kot 1 EUR za vstop), gostje pa očitno sami precej pazijo na čistočo. Tako čistilka zjutraj praktično le dostavi wc papir in preveri, če vse deluje, kot mora.

Prav zanimivo, da nam v naši okolici ne uspe obdržati infrastrukture na takšni ravni, klju temu, da jo financiramo iz lastnega žepa.

Svolvær

Svolværgeita na levi in Svolvær

Svolvær

Mato na znamenitem kamnu v unikatni pozi. Megla je dodana namerno.

Henningsvær

Henningsvær, steklarna

Henningsvær

Henningsvær

Henningsvær in Festvågtind v ozadju

Fuzbalplac v Henningsværu

Henningsvær

Lofotr Viking Museum, Festvågtinden

13.7.2024

Tokrat smo že “zarana” na vratih vikinškega muzeja, da ne bi kaj zamudili. Že malo po 12. uri izkoristimo skupinsko študentsko vstopnico, uživamo v vseh bonitetah, ki nam jih nudijo popusti, in se podamo skozi muzej, kjer vsaj nekoliko spoznamo nekaj zgodovine severa. Kompleks se razteza v ogromni repliki starodavne vikinške hiše, ob jezeru Innerpollen.  Le streljaj od muzeja pa se preizkusimo v metanju sekir, streljanju z lokom, na koncu pa si privoščimo še jadranje z repliko vikinške jadrnice.

Med tem se je vreme že lepo popravilo. Ravno prav za vzpon na Festvågtinden nad mestecem Henningsvær. Avto parkiramo na polotočku Festvåg, od koder se podamo na 541 metrov visok razglednik. Do tja nas pelje pot mimo jezera Heiavatnet, ki ga nekateri pohodniki izkoristijo za kopanje in osvežitev. Od tod se pot proti vrhu strmo vije bolj navkreber, razgledi pa so z vsakim korakom lepši.

Po sestopu obiščemo še plažo Rørvikstranda, kjer z Matejem okusiva in občutiva “toplino” Norveškega morja.

Spanec si privoščimo v kampu od prejšnjega dne, seveda po obilni večerji z roštilja.

Lofotr Viking Museum

Lofotr Viking Museum

Lofotr Viking Museum, viking – skiper

Razgledi z vikinške jadrnice z jezera Innerpollen

Razgledi z vikinške jadrnice z jezera Innerpollen

Okolica vikinškega muzeja

Limstrandtinden se ogleduje v jezeru Steirapollen

Knutstadveien

Na poti

Razgledi pred prečkanjem mostu Gimsoystraumen

Jezero Heiavatnet

Jezero Heiavatnet

Henningsvær

Na grebenu Festvågtindena

Sosednji vrhovi Festvågtindena

Djupfjorden pod nami

To sam gledaš…

Heiavatnet in Henningsvær

Vita in vse ostalo

Razgledi

Festvågtinden

Svetilnik Moholmen

Razgledi ob pol polnoči

Nusfjord, Fredvang, Reine, plaža Bunes

14.7.2024

Jutro pričnemo z obilnim zajtrkom v kampu ob morju, sledi podiranje šotorčkov, pakiranje v avto, nato pa vožnja po slikovitih Lofotih v smeri ribiške vasice Nusfjord. Je ena najstarejših in najbolje ohranjenih ribiških vasi na Norveškem in obenem muzej na prostem. Po sprehodu skozi barvito ribiško vasico, si v vaški pekarni privoščimo posladek (solbolle), nato pa nadaljujemo proti Fredvangu. Vožnja med hribi, jezeri in ob fjordih je, kot bi gledal ogromno barvno televizijo v največji resoluciji. Za vsakim ovinkom se odprejo novi razgledi, vožnja po norveških omejitvah po njihovih cestah pa je prav sproščujoča. Kratek sprehod si privoščimo ob peščeni plaži v Fredvangu, nato pa nadaljujemo do verjetno nadpovprečno prefotografiranega mesta Reine, kjer v ruzake natovorimo vse, kar potrebujemo za spanje na plaži. Še prej se okrepčamo, nato pa se natovorjeni vkrcamo na trajekt, ki nas zapelje do zaselka Vindstad, od koder čez greben nad zaselkom pripešačimo do plaže Bunes.

Pod slikovitimi hribi ob šumenju Atlantika na travniku postavimo šotorčke, nato pa na gretje kosti na peščeno plažo.

Skreda

V daljavi viden Skottinden, 671 m

Plaža Morpheus

Stortinden

Zej pa ti reč…

Nusfjord

Nusfjord

Nusfjord

Nusfjord

Nusfjord

Hansines bakeri, solbolle

Na poti

Fredvang Camping Johansen, Fredvang

Yttersand

Fredvang

Pokopališče Fredvang

Flakstadøya

Olstinden, Hamnøy

Reine

Olstinden

Bunesfjorden

Svetilnik Moholmen

Svetilnik Moholmen

Vindstad

Vindstad

Vindstad in Bunesfjord

Bunesfjord

Plaža Bunes, Bunesstranden

Ostanki nekega velikega

Kamp ob plaži Bunes

Helvetestinden

Ostanki ne prav lepe zgodovine

Vzorci

Nad plažo Bunes

Stamprevtinden

Reine, Moskenes, Sørvågen, Merraflestinden, Saltstraumen

15.7.2024

Zbudimo se v čudovito in sveže jutro. Pod mogočnimi stenami pospravimo svoj tabor, se povzpnemo nazaj na greben in odracamo do postaje v Vindstadu, kjer se vkrcamo na ladjo, ki nas najprej zapelje še v Kirkefjord, kjer v jutranji bonaci, v morju, polnem klobučnjakov, občudujemo odseve hribov in barvitih hišic.

Po izkrcanju se sprehodimo še skozi Reine, kjer celo policijska postaja domuje v tradicionalni leseni hiški. Mestece je precej živahno zavoljo velikega števila turistov. Mi se kaj kmalu umaknemo mimo Moskenesa do Sørvågena, od koder se podamo na slikovit pohod do 537 metrov visokega Merraflestindena.

Pot se vije mimo ledeniškega jezera Tridal (Tridalsvatnet), nato pa se med številnimi jezerci in slapovi povzpne nad jezero Kjølavatna, kjer se pot postavi pokonci. Matej in Azra uživata na grebenu, Vita se napoti v smeri Djupfordheia, sam pa grem po razglede na Merraflestinden.

Po prihodu nazaj na izhodišče si privoščimo kopanje v presenetljivo toplem jezeru Sørvågvatnet.

Med osvežitvijo razmišljamo, ali gremo pogledat še vasico Å, ali pa poskusit srečo, če najdemo še prostor na večernem trajektu proti Bodøju. Na trajektu se je našel prostor za nas, tako slikovita ribiška vasica z imenom Å ostane na seznamu za naslednji obisk Lofotov.

Poleti na Norveškem sonce le redko zaide pod horizont, tako imamo možnost na trajektu precej dlje časa možnost opazovati sončni zahod in spreminjanje večernih barv.

Ob pristanku v Bodø se zapeljemo še do Pluscampa Saltstraumen, kjer na zelenici ob hiškah najdemo prostor za naše šotorčke.

Kirkefjord

Kirkefjord

Merraflestinden

Reine

Reine, policijska postaja

Reine

Reine in Reinebringen nad njim

Reine

Olenilsøya

Sørvågvatnet

Na poti mimo številnih jezerc

Jezero Fjerddalsvatnet, nad njim Støvla

Tridalsvatnet in Stuvdalsvatnet

Matej na grebenu Merraflestindena

Munken

Fletno poletno z razgledom na 797 m visok Munken

Djupfjord

Munken

Jezera Fjerddalsvatnet, Kjølvatna in Stuvdalsvatnet

To vse teče

Večerne barve

Pred pristankom trajekta v Bodø

Saltstraumen, Glomfjord, Jektvik

16.7.2024

Po zajtrku v kampu se sprehodimo do mosta, pod katerim opazujemo ožino, ki je znana po enem najmočnejših plimnih tokov na svetu. Med vrhom plime lahko skozi ozko ožino vsakih šest ur preide do 400 milijonov kubičnih metrov vode, kar ustvarja vrtince, ki lahko dosežejo premer do 10 metrov. Je priljubljena destinacija za ribolov, čolnarjenje in opazovanje narave, in pa seveda za turistične prevoze s čolni, opremljenimi z močnimi motorji. O Salstraumenu je celo NG posnel kratek prispevek.

Pot nadaljujemo po zahodni obali do Aspvika, kjer se 3/4 ekipe zlekne na plažo, sam pa skočim na bližnji 212 m visok kucelj Sandågåsen, od koder se mi, kljub nizki višini, odprejo čudoviti razgledi na Spilderhesten v neposredni bližini, na fjorde v okolici in na verigo hribov, ki jih obdajajo ledeniki v nacionalnem parku Saltfjellet–Svartisen.

Ob razgledih na ledenike, se zapeljemo do vasice Forøy, kjer se vkrcamo na električni trajekt, ki nas brezplačno prepelje na drugo stran fjorda v Ågskardet. Trajekt je skoraj brez posadke, praktično neslišen, tako res lahko uživaš v plovbi, skoraj tako, kot na jadrnici. Še bife je samopostrežen, predvsem pa narejen na zaupanje. 

Naslednji postanek je bil v trajektni luki Jektvik, ki pa je bil nekoliko daljši, kot smo pričakovali. Trajekt je bil namreč poln, preostalo nam je le še, da na bližnjem hribčku postavimo šotorčke in počakamo na naslednji trajekt, ki pripelje izpluje naslednje jutro. No ja, glede na to, da smo imeli top lokacijo za kampiranje, se nismo pritoževali. Poleg tega smo spoznali še dva Norvežana, ki se ukvarjata z basejumpom.

Saltstraumen

Saltstraumen

Spilderhesten in Spildervatnet

Ørnes

Neverdal

Rob nacionalnega parka Saltfjellet–Svartisen

Ledenik Svartisen

Svartisen

Svartisen

Barve Norveške

Makaroni party v trajektni luki Jektvik

V daljavi 443 m visok Rødøyløva, priljubljena base jump točka

Ledenik Svartisen, Bjerka camp

17.7.2024

Zjutraj se nam le uspe vkrcati na trajekt, ki nas prepelje do Kilboghavna, od tod pa nadaljujemo do jezera Svartis, na robu nacionalnega parka Saltfjellet-Svartisen, kjer se vkrcamo na turistično ladjico. Le ta nas prepelje na drugo stran ledeniškega jezera, od koder se podamo na pohod do ledenika Svartisen. Ledene gmote v čudovitih modrih odtenkih se nahajajo le 300 metrov nad gladino morja. Na žalost ga je iz leta v leto manj, o čemer pričajo letnice, zapisane na kamnih nižje ob ledeniškem jezeru Austerdal. Dobrih 30 let nazaj je ledenik segal 50 višinskih metrov nižje.

Ime Svartisen izhaja iz starega imena Svartis, ki opisuje značilno globoko modro barvo ledu, ki kontrastira z belim snegom. S 370 kvadratnimi kilometri je ledenik drugi največji na Norveškem.

Ob ledenih gmotah se človek zamisli, v prvi vrsti, kako majhen je in kako minljiv, obenem pa krivec za uničenje narave, ki ga obdaja.

Sledi sestop do jezera, kjer nas ladjica zapelje nazaj na izhodišče. Večerni počitek si privoščimo v leseni hišici v kampu v Bjerki, pred tem pa seveda obvezen roštilj party.

Voda iz ledenika, ki se izliva v jezero Svartis

Austerdalsvatnet

Ledenik Svartisen in oznaka, do kamor je segal leta 1989

NAša majhnost in ledenik Svartisen

Odtenki preteklosti

Ledenik Svartisen

Mali Matej in ledenik Svartisen

Ledenik Svartisen v dveh oblikah

Ledenik Svartisen

Naša Vita prau, da vse teče

Eide, Håholmen, pod Romdalshornet, Otta

18. in 19.7.2024

18. julij je bil namenjen predvsem premagovanju dobrih 560 km od Bjerke pa do kampa Skogly, ki nam je naslednji dan služilo za odlično izhodišče za svetovno znano panoramsko cesto, imenovano Atlantic road. Cesta povezuje Averøy s celino prek niza majhnih otokov in čeri, ki jih prečka osem mostov v skupni dolžini dobrih 8  kilometrov.

Sami nismo bili te sreče, da bi ravno ob našem obisku sijalo toplo sonce ali pa bi divjal vihar, ki bi izlet naredil še lepši ali dramatičnejši, zato pa smo kasneje naredili čudovit pohod pod goro Romsdalshornet nad Åndalsnesom.

Z grebena pod vrhom, ki je sicer dobro poznan alpinistom in plezalcem, se nam odpirajo razgledi na vse strani. Po spustu naredimo še malico na travniku pod goro, nato pa se skozi Åndalsnes in po dolini reke Raume odpravimo proti Dombasu, kjer v bližini ob reki Otta najdemo prenočišče v brunarici v kampu.

Panoramska cesta Trollstigen, ki je bila sicer tudi naš cilj, je bila iz varnostnih razlogov zaprta, a smo kljub temu preživeli čudovit dan.

Halsa – Kanestraum, vožnja s trajektom

Otoček Storlauvøy, Atlantic Road

Vita

Atlantic road

Atlantic road

Atlantic road

Jezero Venjesdal

Brotfonna, Store Trolltinden

Bivak na sedlu pod Litlefjelletom

Mato pa hribi

Vrhova Holstind in Blånebba

Store Venjetind

Mato je mau dol sedu

Åndalsnes in reka RAuma

Romsdalhornet in jezero Olaskar

Hribi & rajčica

Reka Rauma

Reka Rauma

Dombas

Oslo, Göteborg

20.7.2024

Naše potepanje gre počasi h koncu, zato se iz Dombasa premaknemo proti Oslu, kamor smo prispeli v zgodnjih popoldanskih urah. Ravno prav za sprehod po lepo urejenem mestu. Imeli smo še to srečo, da je Miha, ki že desetletje živi na Norveškem, slučajno slišal našo družbo debatirati v slovenščini. Povprašal nas je od kod smo in kaj kmalu se je razvila debata, sam pa se je ponudil za vodiča po mestu. Tako smo poleg znamenitosti spoznali tiste bolj skrite kotičke mesta in pa oštarijo, kjer se da tudi za normalne cene pojesti dobro pico.

Pozno popoldne zapustimo mesto in se zapeljemo v najeto hišico v Furuhällsvägenu v bližini letališča v Göteborgu, odkoder naslednji dan poletimo proti Zagrebu.

Oslo, mestna hiša

Nobelov center, Oslo

Akershus

Akershus

Akershus

Norveški parlament

Grand Hotel Oslo

Grand Hotel Oslo

Operna hiša, Oslo

Operna hiša, Oslo

Operna hiša, Oslo

Operna hiša, Oslo

Operna hiša, Oslo

Mato in javna knjižnica v Oslu

Na strehi operne hiše v Oslu

Knjižnica, Oslo

Oslo Havnelager

Gremo mi po svoje

Na strehi operne hiše

Knjižnica, Oslo

Savne in operna hiša v Oslu

Oslo, opera

Pod črto

Vsega skupaj smo prevozili okrog 4400 popolnoma nestresnih kilometrov. Na začetku in na koncu potepanja po švedskih, večji del pa po norveških cestah. Na severu je kar težko najti voznika, ki svoje frustracije zdravi na cesti. Na celotni poti sta nas mogoče prehitela dva voznika, enako število vozil pa smo prehiteli tudi mi, sicer s kar slabo vestjo, saj nam tudi tega ne bi bilo treba.

Omejitve hitrosti so zelo nizke in se gibljejo med 80 in 90 km/h, še najvišjo hitrost smo dosegli na kratkem odseku avtoceste. S 120 km/h smo že kar “drveli”. Norveška pokrajina je tako slikovita, da se človeku kar ne mudi, ure za volanom niso dolgočasne, tempomat pa služi svojemu namenu, saj se ga ne dotikaš kilometre in kilometre. Čisto nasprotje od jutranje vožnje z Gorenjske v Ljubljano v službo.

Norveške v dobrih dveh tednih ni mogoče spoznati, saj je prevelika, preširoka in previsoka, čeprav je najvišji vrh le 2.469 metrov nad morjem. Nešteto pa je vrhov, ki se zrcalijo na morski gladini. Toliko jih je, da se imena vrhov na različnih koncih države ponavljajo. Oblika in mogočnost le teh pa človeka pusti odprtih ust.

Da bi vsaj za silo spoznal zgodovino te dežele, bi zopet potreboval mesece in mesece, ki pa jih na žalost nimam. Vem pa, da bo vedno obstajala želja po obisku fjordov, hribov, rek in morja v bližini in v arktičnem krogu. Tako velika, da je letalkska karta za naslednji potep tam gor že v žepu 😉


Norveška sicer velja za drago državo, a se z nekaj iznajdljivosti to čudovito deželo da doživeti tudi na cenejši način.

Skandinavija je že tako poznana po tem, da se kampiranje smatra drugače kot pri nas. Kampiranje je praktično dovoljeno povsod, kjer to izrecno ni prepovedano. Seveda obstajajo za to tudi določena pravila, ki se jih je smiselno držati. Cene kampiranja v kampih pa so nižje kot pri nas. Primer: najem lesene hišice z dvema pogradoma, mini kuhinjo, veliko mizo za obedovanje in kompletno posteljnino (brez rjuh), lahko najameš za 60 €.

Skupni stroški: cca 1600 €/osebo

Povratna letalska karta Zagreb – Göteborg: 234 €

Rent a car: Europcar: 1400 €

Doživetje: popolno

Družba: za vikat!

Azra, Vita, Matej, hvala ker ste!

Še oris poti